10 būdų rūpintis savimi karantino metu

Karantinas į mūsų visų gyvenimus atnešė nemažai pasikeitimų ir iššūkių. Norime šiuo kiek sudėtingu laikotarpiu pakviesti susikoncentruoti į pozityvius dalykus ir pasirūpinti savo kūnu ir mintimis!

  1. Knygos

Žinoma, kad knygos turi atsidurti pirmoje vietoje. Ar yra dar geresnis metas skaityti nei šis - kai laiką leidžiame namuose? O kad būtų lengviau išsirinkti, ką skaityti, peržvelkite Perupe rekomendacijas:

  1. Phil Knight Batų vilkas (org. Shoe Dog,), 2019 (Goodreads 4,48) – jei nori mintimis pakeliauti po tolimus kraštus ir patikėti, jog viskas įmanoma, bet ir nustebti, kiek pastangų ir rizikos gali kainuoti pasiektas tikslas. Nike korporacijos įkūrėjo memuarai, kuriuos skaitysi kaip romaną.
  2. Irvin D. Yalom Gydymas Šopenhaueriu (org. The Schopenhauer Cure), 2016 (Goodreads 4,24) – puikus romanas, jei įdomu psichologija ir filosofija.
  3. Clarissa Pinkola Estés Bėgančios su vilkais (org.  Women Who Run With the Wolves: Myths and Stories of the Wild Woman Archetype), 2006 (Goodreads 4.09) - literatūrinis šedevras ieškančioms gylio.
  4. Michelle Obama Mano istorija (org. Becoming), 2018 (Goodreads 4,53) – tikra istorija prasidėjusi dviejų kambarių bute, besitęsusi Baltuosiuose rūmuose ir vis dar nepasibaigusi. Priminimas mums visiems, jog galime tapti kuo tik panorėsime. 
  5. James Clear Atominiai įpročiai: lengvas ir patikrintas būdas išsiugdyti gerus įpročius ir nugalėti blogus (org. Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones), 2018 (Goodreads 4,35) - mėgstančioms saviugdos knygas, puiki pagalba įpročių formavimo tema.

  1. Tinklalaidės

Reikia plauti indus, tvarkytis namus ar norisi atsipūsti, bet turiningai praleisti laiką? Čia atskuba tinklalaidės. Mūsų rekomendacijos:


Tinklalaidės lietuviškai:

  1. Sultys - tinklalaidė apie santykius, mūsų kūną ir seksą.
  2. Išpakuota - puikiai pateikta informacija apie ekologiją ir tvarumą.

Tinklalaidės angliškai:

  1. What Do People Do - pasigauti įkvėpimo ir žinių apie karjerą bei emocinę sveikatą.
  2. The Diary of A CEO by Steven Bartlett - mintys apie verslą, saviugdą ir tobulėjimą.
  1. Filmai

Rekomenduojame nepamirštamus filmus, kurie sustiprins jausmą, jog viskas įmanoma ir siunčia žinutę "viskas bus gerai":

  1. Žalioji knyga (The Green Book, 2018) -  Amazon
  2. Ieškantys laimės (The Pursuit of Happiness, 2006) - Amazon
  3. Keista Benjamino Batono istorija (Curious Case of Benjamin Button, 2008) - Amazon
  4. Nesijaudink, jis toli nenueis (Don't Worry He Won't Get Far On Foot, 2018) – Žmonės cinema
  5. Sukrėtimas (Concussion, 2016) - Go3
  6. Didžioji afera (The Grand Seduction, 2013) – Amazon
  7. Mažasis princas (The Little Prince, 2015)  - Žmonės cinema
  8. Voltero Mičio slaptas gyvenimas (Secret Life of Walter Mitty, 2013) - Google Play

  1. Ryto ritualai

Pastebėjome, jog atsikeliame likus vis mažiau laiko iki darbo dienos pradžios. Galbūt ir tu pramerkusi akis imi kompiuterį į lovą, pradedi dirbti ir per pietus su chalatu keliauji į virtuvę? STOP! Skelbiame visiškai kitą požiūrį šiam visuotiniam regresui. Itin svarbu pradėti diena "ta koja". Mums tai reiškia nubusti anksčiau, pasimėgauti maloniai karštu arba daug energijos suteikiančiu šaltu dušu, pasirūpinti plaukais ir oda, dėmesingai išsirinkti rūbus, pasipuošti mėgstamais Perupe papuošalais. Tokie veiksmai atneša daugiau jausmo, jog kontroliuojame savo gyvenimą, pasirinkimus, duoda pasitikėjimo, o išorinis pasiruošimas darbo dienai suteikia daug geresnį vidinį nusiteikimą. 

  1. Vonia, grožio procedūros

Turbūt viskas pavadinimu ir pasakyta. Atsipalaidavimo valandėlė pilnoje putų vonioje yra puikus poilsis kūnui ir mintims. Tam tereikia skirti laiko! Per karantiną jo tikrai galime atrasti, ar ne tiesa? Užsidėk mėgstamą veido kaukę, pasiruošk kūno šveitiklį, užsidek kvapnią žvakę. Jei nori, įsijunk muziką ar pasiimk knygą – viskas galima. Svarbiausia, mėgaukis.


  1. Sportas

Neneigsime, namie sportuoti tingime. Tačiau pats geriausias jausmas yra tą tinginį nugalėti ir šiek tiek pajudėti. Siūlome pagalvoti kartu, kas galėtų motyvuoti:

  1. Nauja sporto programa/nauji sporto reikmenys (guma, svareliai ar gimnastikos kamuolys). Kai kuriuos sporto reikmenis galime susikurti ir iš namie turimų daiktų. Pavyzdžiui, svareliais gali tapti vandens buteliai.
  2. Išbandyti visiškai naują sporto rūšį pasitelkiant Youtube (joga, pilatesas, aerobika ar zumba). Mūsų atradimas per karantiną yra sporto pratimai suderinti su muzika. Tai be galo smagus būdas sportuoti namuose! 
  3. Sportuoti su treneriu online (grupinės ir asmeninės treniruotės). Šiuo metu daugelis sporto klubų savo Facebook puslapiuose daro nemokamas online treniruotes. Tik spėk rinktis!
  4. Sportuoti su namiškiais. Kas gali dar geriau motyvuoti nei sportas su kompanija?
  5. Užsibrėžti tikslą (pasiruošti pusmaratoniui ar kopimui į Everestą, atsikratyti nugaros skausmo ar padaryti špagatą). Svarbu savęs neperspausti, rinkitės pratimus pagal savo fizinį pajėgumą ir didinkite krūvį iš lėto.
  6. Žingsniuoti. Toli nuo namų nutolti negalime, tačiau čia galite peržvelgti neatrastus pasivaikščiojimo maršrutus visai šalia.
  1. Sveika mityba

Nes dabar laiko YRA. Nebeliko pasiteisinimo, jog neįmanoma sveikai pavalgyti dienos pietų kavinėse. Čiupk receptų knygą ar pasinerk į internetines platybes ieškodama receptų ir idėjų. Paversk tai žaidimu ir iššūkiu. Valgyti skaniai, sveikai, o dar ir pačiai pagaminus –  jausmas jėga!

  1. Išmokti ką nors nauja

Pasimokom! Su Perupe komanda esame atradę “Auk su Google” nemokamą online mokymų platformą.  Šioje virtualioje erdvėje esantys mokymai Tau padės susirasti/pakeisti darbą, auginti savo karjerą ar verslą. Dabar puikus metas tobulėti!

      9. Meditacija

Jei esi pažengusi meditacijoje, tiesiog skatiname nepamiršti šio puikaus įpročio. Jei norėtum pradėti, rekomenduojame išbandytas mobiliąsias programėles padėsiančias nuraminti protą, atsipalaiduoti, gyventi laimingiau ir sąmoningiau:

  1. Calm – Meditate, Sleep, Relax
  2. The Mindfulness App: relax, calm, focus and sleep 
  3. Headspace: Meditation & Sleep 

     10. Svajoti

Šis punktas, mūsų nuomone, pats svarbiausias, nes be svajonių tiesiog nejudame iš vietos nei fiziškai, nei psichologiškai. Užsisukę rate ir lėkime dažnai nerandame laiko apmąstyti, kokiame gyvenimo etape esame, kuo džiaugiamės, ką norėtume pakeisti, ką norėtume pasiekti, kuo tapti. Prie kavos puodelio ryte ar arbatos vakare leisk sau giliai įkvėpti ir pasvajoti. Visiškai laisvai, be ribų. Dar geriau, ir labai rekomenduotina, jei savo mintis net ir pačias neįtikimiausias užrašytum. Tuomet įsivaizduok, jog viskas pildosi. Kaip viskas atrodo? Koks tai jausmas? Ilgainiui nė nepastebėsi, kaip tavo protas pats pradės ieškoti ir pastebėti galimybes įgyvendinti svajones, tik duok jam (sau?) laiko. Svarbu: svajok apie tai, kokia būsi ir ką darysi Tu, o ne kiti.

14 comments

suzeseyina

] Ehopxurx epq.jsxf.perupe.lt.wtd.la http://slkjfdf.net/

oyhurupap

] Adoronoq ikp.khbv.perupe.lt.raq.yc http://slkjfdf.net/

esizmacakad

] Ulujidide smc.nhjy.perupe.lt.bwe.tp http://slkjfdf.net/

oselotasuq

] Asicig nlp.suca.perupe.lt.kok.ax http://slkjfdf.net/

oyecekozweyuy

] Uveuvej alr.zzrb.perupe.lt.bjq.cs http://slkjfdf.net/

1 2 3

Leave a comment